Η γνωστή γερμανική εταιρία στο χώρο των chopper AME τέσσερα χρόνια μετά την ίδρυση της και αφού είχαν ολοκληρωθεί οι δοκιμές του καινούργιου πλαισίου που κατασκεύαζε πήρε έγκριση από την ΤUV. Το πλαίσιο δέχθηκε έναν κινητήρα από Honda CB 750 Four εξοπλίστηκε με ένα μακρύ μπροστινό σύστημα(πιρούνι) και ένα τεράστιο πίσω τροχό το πρώτο γερμανικό chopper έφυγε από την αίθουσα παραγωγής της ΑΜΕ το 1977. Αρχές της δεκαετίας του ΄80 σχεδίασε και ανέπτυξε ένα μπροστινό σύστημα τύπου springer τραπεζοειδούς σχήματος ακολούθησε η παραγωγή της Honda SC600 και Honda SC900.
Από το γερμανικό περιοδικό μοτοσυκλέτας MOTORRAD του έτους 1984 σας μεταφέρω μια σύντομη αλλά κατατοπιστική περιγραφή της Honda SC900.
<<Γνωστός είναι βασικά μόνο ο εδώ και χρόνια χρησιμοποιούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας της Honda Bol d' Or. Όλα τα υπόλοιπα είναι ένα γράμμα σφραγισμένο με βουλοκέρι. Ο ήχος που βγαίνει από τις τέσσερις σε δύο εξατμίσει της ΑΜΕ αμέσως μετά το πάτημα της μίζας είναι κάπως περίεργος. Μην φανταστείτε όμως ότι τα καυσαέρια καταλήγουν στην ατμόσφαιρα μέσα από τις λοξά κομμένες άκρες των σιγαστήρων. Οδηγούνται μέσα από ένα καλά καμουφλαρισμένο μυστικό διάδρομο προς τα κάτω και βγαίνουν στον αέρα. Η ιστορία όλη γίνεται γιατί ο γερμανικός τεχνικός έλεγχος ( TUV ) απαγόρευσε τη λειτουργία των εντυπωσιακών γυαλιστερών εξατμίσεων περιορίζοντας έτσι το ρόλο τους σε καθαρά διακοσμητικό. Όλο πάντως το σύστημα εξάτμισης της ΑΜΕ έχει μια πολύ σικ εμφάνιση αλλά και ο ήχος που βγαίνει από μέσα του είναι βαρύς και επιβλητικός. Σε αυτό συμβάλλει και το φίλτρο του αέρα του οποίου το κάλυμμα θυμίζει λίγο κόσκινο με τις άπειρες τρύπες του. Χωρίς θόρυβο κουμπώνει η πρώτη ταχύτητα στο πεντάρι κιβώτιο και το φανταστικό, ονειρεμένο ταξίδι αρχίζει. Το ότι οι διαδρομές των λεβιέδων στα πόδια που αναγκαστικά μπήκαν αρκετά μπροστά είναι μεγαλύτερες από αυτές στην Bol d' Or δεν έχει καμία ιδιαίτερη σημασία. Μια ματιά στο λιτό κόκπιτ εντυπωσιάζει και αν δεν σας πιάνει ναυτία ρίχτε άλλη μια ματιά στο ένα μέτρο μακρύ πιρούνι της ΑΜΕ σχήματος τραπεζίου καθώς ανεβοκατεβαίνει διανύοντας αποστάσεις πελώριες. Ίσως αισθανθείτε σαν να βρίσκεστε σε φουρτούνα. Με ακρίβεια ενός ελβετικού ρολογιού μετακινούνται οι μοχλοί και οι σύνδεσμοι του επιχρωμιωμένου αστραφτερού πιρουνιού μπροστά στα μάτια του έκθαμπου αναβάτη. Δεκαέξι ρουλεμάν φροντίζουν μαζί με δύο κοντά αμορτισέρ koni με τριπλό σημείο στήριξης για την ανεμπόδιστη λειτουργία της ανάρτησης. Χωρίς κανένα αισθητό πρόβλημα γλιστράει έτσι η ΑΜΕ - Honda πάνω από κάθε σαμαράκι, λακούβα και παντός είδους άλλη ανωμαλία στο οδόστρωμα παρ' όλη τη σχετικά μεγάλη γωνία κάστερ των 55 μοιρών. Το εντελώς κουφό είναι ότι το Honda τα καταφέρνει θαυμάσια ακόμα και σε κλειστές στροφές μέσα στην πόλη χωρίς τα ανησυχητικά τρεμουλιάσματα και τις αστάθειες αλλά και χωρίς την ακτίνα στροφής που κακά στόματα ισχυρίζονται ότι πλησιάζει εκείνη ενός φορτηγού 38 τόνων. Και μια και μιλάμε για ακτίνα στροφής, είναι ακριβώς 6,45 μέτρα. Μια σπορ μοτοσυκλέτα όπως για παράδειγμα η BMW K 100 RS χρειάζεται και αυτή ολόκληρα 5,20 μέτρα.
Στο ύψος σέλας chopper σαν και αυτά του τεστ είναι έτσι και αλλιώς αχτύπητα. Της Honda το ύψος στη θέση του οδηγού είναι μόνο 730 χιλιοστά.
Από το γερμανικό περιοδικό μοτοσυκλέτας MOTORRAD του έτους 1984 σας μεταφέρω μια σύντομη αλλά κατατοπιστική περιγραφή της Honda SC900.
<<Γνωστός είναι βασικά μόνο ο εδώ και χρόνια χρησιμοποιούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας της Honda Bol d' Or. Όλα τα υπόλοιπα είναι ένα γράμμα σφραγισμένο με βουλοκέρι. Ο ήχος που βγαίνει από τις τέσσερις σε δύο εξατμίσει της ΑΜΕ αμέσως μετά το πάτημα της μίζας είναι κάπως περίεργος. Μην φανταστείτε όμως ότι τα καυσαέρια καταλήγουν στην ατμόσφαιρα μέσα από τις λοξά κομμένες άκρες των σιγαστήρων. Οδηγούνται μέσα από ένα καλά καμουφλαρισμένο μυστικό διάδρομο προς τα κάτω και βγαίνουν στον αέρα. Η ιστορία όλη γίνεται γιατί ο γερμανικός τεχνικός έλεγχος ( TUV ) απαγόρευσε τη λειτουργία των εντυπωσιακών γυαλιστερών εξατμίσεων περιορίζοντας έτσι το ρόλο τους σε καθαρά διακοσμητικό. Όλο πάντως το σύστημα εξάτμισης της ΑΜΕ έχει μια πολύ σικ εμφάνιση αλλά και ο ήχος που βγαίνει από μέσα του είναι βαρύς και επιβλητικός. Σε αυτό συμβάλλει και το φίλτρο του αέρα του οποίου το κάλυμμα θυμίζει λίγο κόσκινο με τις άπειρες τρύπες του. Χωρίς θόρυβο κουμπώνει η πρώτη ταχύτητα στο πεντάρι κιβώτιο και το φανταστικό, ονειρεμένο ταξίδι αρχίζει. Το ότι οι διαδρομές των λεβιέδων στα πόδια που αναγκαστικά μπήκαν αρκετά μπροστά είναι μεγαλύτερες από αυτές στην Bol d' Or δεν έχει καμία ιδιαίτερη σημασία. Μια ματιά στο λιτό κόκπιτ εντυπωσιάζει και αν δεν σας πιάνει ναυτία ρίχτε άλλη μια ματιά στο ένα μέτρο μακρύ πιρούνι της ΑΜΕ σχήματος τραπεζίου καθώς ανεβοκατεβαίνει διανύοντας αποστάσεις πελώριες. Ίσως αισθανθείτε σαν να βρίσκεστε σε φουρτούνα. Με ακρίβεια ενός ελβετικού ρολογιού μετακινούνται οι μοχλοί και οι σύνδεσμοι του επιχρωμιωμένου αστραφτερού πιρουνιού μπροστά στα μάτια του έκθαμπου αναβάτη. Δεκαέξι ρουλεμάν φροντίζουν μαζί με δύο κοντά αμορτισέρ koni με τριπλό σημείο στήριξης για την ανεμπόδιστη λειτουργία της ανάρτησης. Χωρίς κανένα αισθητό πρόβλημα γλιστράει έτσι η ΑΜΕ - Honda πάνω από κάθε σαμαράκι, λακούβα και παντός είδους άλλη ανωμαλία στο οδόστρωμα παρ' όλη τη σχετικά μεγάλη γωνία κάστερ των 55 μοιρών. Το εντελώς κουφό είναι ότι το Honda τα καταφέρνει θαυμάσια ακόμα και σε κλειστές στροφές μέσα στην πόλη χωρίς τα ανησυχητικά τρεμουλιάσματα και τις αστάθειες αλλά και χωρίς την ακτίνα στροφής που κακά στόματα ισχυρίζονται ότι πλησιάζει εκείνη ενός φορτηγού 38 τόνων. Και μια και μιλάμε για ακτίνα στροφής, είναι ακριβώς 6,45 μέτρα. Μια σπορ μοτοσυκλέτα όπως για παράδειγμα η BMW K 100 RS χρειάζεται και αυτή ολόκληρα 5,20 μέτρα.
Στο ύψος σέλας chopper σαν και αυτά του τεστ είναι έτσι και αλλιώς αχτύπητα. Της Honda το ύψος στη θέση του οδηγού είναι μόνο 730 χιλιοστά.
Μερικοί τσοπερόβιοι επισημαίνοντας τη σημασία του θέματος <<ύψος σέλας >> δηλώνουν με τον εξής γλαφυρό τρόπο : << To τέλειο είναι να έχεις το συναίσθημα ότι οδηγώντας τη μηχανή ο κ-ος σου τρίβει την άσφαλτο >>. Συμπέρασμα : Όσο χαμηλότερα τόσο καλύτερα. Από φυσικής και τεχνολογικής σκοπιάς γεωμετρίας του πλαισίου η επιδίωξη ενός φοβερά χαμηλού κέντρου βάρους σε συνδυασμό με έναν μικρό αλλά φαρδύ κατά το δυνατό πίσω τροχό στέκεται εμπόδιο στο αναγκαίο ύψος από το έδαφος και συνεπώς μικραίνει δραστικά και το όριο πλαγιάσματος της μοτοσυκλέτας. Με το σκεφτικό αυτό λαμβάνοντας υπόψη τις δύο διαμετρικά αντίθετες απαιτήσεις η AME-Honda μπορεί να χαρακτηριστεί σαν ένας πετυχημένος συμβιβασμός.
Η ΑΜΕ με την ονομασία μοντέλου SC 600 δεν υστερεί καθόλου και σε θέματα τελικής. Το υπεράνω κάθε υποψίας φωτοκύτταρο που χρησιμοποιήθηκε για την μέτρηση της έδωσε στη Honda την τελική των 183 χλμ/ω. Και αυτό με μία ευθύγραμμη πορεία που αντέχει και στην πιο σκληρή κριτική. Αλλά και στον τομέα των φρένων οι μηχανικοί από το Schauenburg – Hoof έκαναν πολύ προσεγμένη δουλειά. Μπροστά το βαρύ έργο της επιβράδυνσης αναλαμβάνει ο διπλός δίσκος της Bol d’ Or ενώ στον πίσω τροχό που είναι εφοδιασμένος με ένα αρκετά φαρδύ λάστιχο των διαστάσεων 5.00 Η 16 ζεί και δουλεύει ένας άλλος παλιός καλός γνωστός. Το ταμπούρο της CB 750 K 6. Και επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια αναφέρουμε συμπερασματικά ότι πρόκειται για μια καλοστημένη και προσεγμένη στην ποιότητα της μοτοσυκλέτα για την κατηγορία εκείνων των τσοπερόβιων που δίνουν μεγάλη σημασία στην ισχύ αλλά και σε ένα εξισορροπημένο με όχι ιδιαίτερα τονισμένα τα τσοπερί χαρακτηριστικά του πλαίσιο.>>
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου