Η μοτοσυκλέτα που βλέπετε αποτελεί έργο δύο νεαρών Άγγλων σχεδιαστών, των Roy Norton και Tom Kashe. Δεν εργάζονται για κάποιο Οίκο Σχεδιασμού. Ανέλαβαν να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν μια διαφορετική Bonneville σε συνεργασία με το εργοστάσιο της Triumph και την εταιρεία σπορ ρουχισμού Barbour Outdoor Clothing. Πήραν ως βάση μια σύγχρονη Triumph Bonneville, την ανασχεδίασαν ριζικά και της πρόσθεσαν ένα πιρούνι girder.
Η ιδέα της Speed Twin γεννήθηκε ενώ οι Norton και Kasher ήταν στο τελευτέο έτος στο πανεπιστήμιο. Άρχισαν να κάνουν σκίτσα μιας μοτοσυκλέτας με ρετρό αφετηρία και σύγχρονη κατάληξη.
Αφού μετά τις σπουδές τους βρήκαν δουλειά στο στούντιο σχεδιασμού μοτοσυκλετών Xenophya, ήρθαν σε επικοινωνία με την Triumph. Τα όσα άκουσε, άρεσαν στον Product Manager Simon Warburton και συμφώνησε να βοηθήσει.
Έγραψε μια επιστολή, ζητώντας τους να επιχειρήσουν «μια σύγχρονη επανερμηνία ενός κλασικού θέματος», δηλαδή ζήτησε να του δείξουν μια μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη γύρω από τον αερόψυκτο δικύλινδρο κινητήρα της Triumph με τα 865 κυβικά, με στυλ όμως που θα προσέλκυε τους σύγχρονους νέους αναβάτες. «Ο Warburton ήθελε να δει σε τι θα μπορούσε να εξελιχθεί μια σημερινή Bonneville, εάν ζούσαμε σε ένα άλλο σύμπαν».
Αφού επισκέφθηκαν το Ace Café London και το εθνικό μουσείο μοτοσυκλέτας, οι Norton και Kasher στρώθηκαν στη δουλειά. Άντλησαν έμπνευση από cafe racer, bobber και Triumph του παρελθόντος.
Συμφώνησαν στην βασική σχεδιαστική κατεύθυνση με την Triumph, και δημιούργησαν μια ψηφιακή ταινία, με εικόνες της προτεινόμενης μορφής της μοτοσυκλέτας σχεδιασμένες στο Photoshop.
Το πρόγραμμα έδινε τις δυνατότητες προσθαφαίρεσης τμημάτων πάνω στη βασική σχεδίαση.
Αλλάζοντας κάθε φορά τη μορφή της μοτοσυκλέτας με αλλαγή ρεζερβουάρ, σέλας και θέσης οδήγησης, μπόρεσαν να εκτιμήσουν την οπτική εντύπωση σαν να επρόκειτο για ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα. Σε όλο το διάστημα αυτό, σύμφωνα με τους Norton και Kasher, η Triumph συνέβαλε με οδηγίες και υποστήριξη, εξασφαλίζοντας ότι δεν θα υπήρχαν μηχανολογικά ή κατασκευαστικά προβλήματα, ούτε καν δυσκολία με την έγκριση τύπου της μοτοσυκλέτας.
Το τρισδιάστατο μοντέλο που βλέπουμε στις εικόνες, δημιουργήθηκε με χρήση του ειδικού πηλού και του ειδικού αφρολέξ που χρησιμοποιούν όλοι οι σχεδιαστές αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών ανά τον κόσμο στη δουλειά τους. Τα υλικά αυτά παίρνουν εύκολα οποιοδήποτε σχήμα, καθώς σμιλεύονται, πριονίζονται, λειαίνονται, στοκάρονται και βάφονται με μεγάλη ευκολία. Έτσι γρήγορα το σχέδιο στο χαρτί γίνεται τρισδιάστατη πραγματικότητα, μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια.
Η Triumph τους έδωσε ένα πλαίσιο παραγωγής από Bonneville, το οποίο πραγματικά μεταλλάχθηκε. Κόπηκε, ξανακολλήθηκε και ανακατασκευάστηκε, αποτελώντας τη βάση για τη σύγχρονη εμφάνιση της νέας δημιουργίας. Η προσθήκη ενός πιρουνιού girder προς τιμή στις μοτοσυκλέτες του παρελθόντος. Ύφασμα της Barbour καλύπτει το αφρώδες υλικό της σέλας και τα γκριπ στο τιμόνι. Ξανασχεδιάστηκαν επίσης η τάπα της βενζίνης και τα όργανα.
Όταν ο βασικός σκελετός του μοντέλου πήρε σάρκα και οστά η μοτοσυκλέτα μεταφέρθηκε από το πανεπιστημίο Northumbria στην Xenophya Design. Εκεί δουλεύτηκαν όλες οι λεπτομέρειες του πρωτότυπου το οποίο και βάφτηκε, ώστε να μεταμορφωθεί από ένα μείγμα αφρολέξ, πηλού και μετάλλου σε μια κανονική, πλήρη μοτοσυκλέτα. Τοποθετήθηκαν λάστιχα της Firestone, ανεστραμμένα ποδωστήρια και φρένα της Thruxton.
Η Triumph είναι ικανοποιημένη με το αποτέλεσμα της εργασίας. «Η μοτοσυκλέτα δείχνει υπέροχη» λέει ο Warburton. «Μερικά από τα στοιχεία της ίσως επιρεάσουν κάποια από τα μελλοντικά σχέδια μας.»
Οι Norton και Kasher ξέρουν μετά την εμπειρία αυτή, τί ακριβώς χρειάζεται για να σχεδιαστεί και κατασκευαστεί μια πραγματική μοτοσυκλέτα παραγωγής και μάλιστα για λογαριασμό ενός από τους κορυφαίους κατασκευαστές.
Μετά την επιτυχία της εργασίας τους μονιμοποιήθηκαν στην Xenophya, πράγμα που σημαίνει ότι στο κοντινό μέλλον κάποια από τα σχέδιά τους θα εμφανιστούν και στον δρόμο, σαν κανονικές μοτοσυκλέτες παραγωγής. Καθόλου άσχημη προοπτική, κρίνοντας από το τι κατάφεραν με την Triumph Speed Twin.
http://www.bikeexif.com/triumph-bonneville-xenophya?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Bikeexif+%28Bike+EXIF%29Αλλάζοντας κάθε φορά τη μορφή της μοτοσυκλέτας με αλλαγή ρεζερβουάρ, σέλας και θέσης οδήγησης, μπόρεσαν να εκτιμήσουν την οπτική εντύπωση σαν να επρόκειτο για ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα. Σε όλο το διάστημα αυτό, σύμφωνα με τους Norton και Kasher, η Triumph συνέβαλε με οδηγίες και υποστήριξη, εξασφαλίζοντας ότι δεν θα υπήρχαν μηχανολογικά ή κατασκευαστικά προβλήματα, ούτε καν δυσκολία με την έγκριση τύπου της μοτοσυκλέτας.
Το τρισδιάστατο μοντέλο που βλέπουμε στις εικόνες, δημιουργήθηκε με χρήση του ειδικού πηλού και του ειδικού αφρολέξ που χρησιμοποιούν όλοι οι σχεδιαστές αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών ανά τον κόσμο στη δουλειά τους. Τα υλικά αυτά παίρνουν εύκολα οποιοδήποτε σχήμα, καθώς σμιλεύονται, πριονίζονται, λειαίνονται, στοκάρονται και βάφονται με μεγάλη ευκολία. Έτσι γρήγορα το σχέδιο στο χαρτί γίνεται τρισδιάστατη πραγματικότητα, μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια.
Η Triumph τους έδωσε ένα πλαίσιο παραγωγής από Bonneville, το οποίο πραγματικά μεταλλάχθηκε. Κόπηκε, ξανακολλήθηκε και ανακατασκευάστηκε, αποτελώντας τη βάση για τη σύγχρονη εμφάνιση της νέας δημιουργίας. Η προσθήκη ενός πιρουνιού girder προς τιμή στις μοτοσυκλέτες του παρελθόντος. Ύφασμα της Barbour καλύπτει το αφρώδες υλικό της σέλας και τα γκριπ στο τιμόνι. Ξανασχεδιάστηκαν επίσης η τάπα της βενζίνης και τα όργανα.
Όταν ο βασικός σκελετός του μοντέλου πήρε σάρκα και οστά η μοτοσυκλέτα μεταφέρθηκε από το πανεπιστημίο Northumbria στην Xenophya Design. Εκεί δουλεύτηκαν όλες οι λεπτομέρειες του πρωτότυπου το οποίο και βάφτηκε, ώστε να μεταμορφωθεί από ένα μείγμα αφρολέξ, πηλού και μετάλλου σε μια κανονική, πλήρη μοτοσυκλέτα. Τοποθετήθηκαν λάστιχα της Firestone, ανεστραμμένα ποδωστήρια και φρένα της Thruxton.
Η Triumph είναι ικανοποιημένη με το αποτέλεσμα της εργασίας. «Η μοτοσυκλέτα δείχνει υπέροχη» λέει ο Warburton. «Μερικά από τα στοιχεία της ίσως επιρεάσουν κάποια από τα μελλοντικά σχέδια μας.»
Οι Norton και Kasher ξέρουν μετά την εμπειρία αυτή, τί ακριβώς χρειάζεται για να σχεδιαστεί και κατασκευαστεί μια πραγματική μοτοσυκλέτα παραγωγής και μάλιστα για λογαριασμό ενός από τους κορυφαίους κατασκευαστές.
Μετά την επιτυχία της εργασίας τους μονιμοποιήθηκαν στην Xenophya, πράγμα που σημαίνει ότι στο κοντινό μέλλον κάποια από τα σχέδιά τους θα εμφανιστούν και στον δρόμο, σαν κανονικές μοτοσυκλέτες παραγωγής. Καθόλου άσχημη προοπτική, κρίνοντας από το τι κατάφεραν με την Triumph Speed Twin.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου