Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2013

Boss Hog του 1991

O Μόντε Γουώρν ζει στο Τενεσί, πιλοτάρει ψεκαστικά αεροπλάνα  και κατασκευάζει HotRoads και
Custom Chopper. Το 1991 έγινε διάσημος σε παγκόσμια κλίμακα με την Boss Hog, την οποία παρουσίασε στη Ντεϊτόνα μπροστά στα έκπληκτα μάτια εκατοντάδων δημοσιογράφων και φωτογράφων.Εκεί βρέθηκε και ο Ρόμπερτ Λόφγκρεν εκ μέρους του περιοδικού
MOTOSPORT για να τεστάρει και να μεταφέρει τις εντυπώσεις του στο αναγνωστικό κοινό για αυτήν την εκπληκτική και θηριώδη μοτοσυκλέτα. 

TEST
Μια Ιστορία Για το Καλοκαίρι
BOSS HOG
Μια V8 με 300 ίπους στους δύο Τροχούς!
Κείμενο - Φωτ.: Ρόμπερτ Λόφγκρεν


Υπάρχουν δυο τρόποι να τοποθετήσει κανείς ένα κινητήρα V-8 σε μοτοσυκλέτα. Ο πρώτος ήταν αυτός της Moto Guzzi στη δεκαετία του ΄50 που έφτιαξε μια αγωνιστική V-8 η οποία θεωρείται σαν η πιο εξωτική racing μοτοσυκλέτα που φτιάχτηκε ποτέ. Ο δεύτερος τρόπος είναι …ο Αμερικάνικος! Στη χώρα που οι  V-8 είναι από τα χάμπουργκερς, και η τοποθέτησή τους σε αυτοκίνητα και σκάφη κάθε τύπου είναι αυτονόητη, είναι απορίας άξιον πως είχαν γλυτώσει τόσο καιρό οι μοτοσυκλέτες.
Βέβαια πολλοί ιδιώτες έχουν φτιάξει σπέσιαλς (δίτροχα ή τρίκυκλα) με V-8 αλλά ποτέ δεν είχε σχεδιαστεί και κατασκευαστεί, σε περιορισμένη έστω παραγωγή μια μοτοσυκλέτα με κινητήρα V-8 .
Ο Μόντε Γουώρν, είναι ένας τυπικός <<σκληρός>> Αμερικάνος από το Τενεσσή, που φτιάχνει  πρωτότυπα, hot road  και custom μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα. Το κάθε ένα είναι εντελώς ξεχωριστό, σύμφωνα με τις επιθυμίες του πελάτη, και η κατασκευή του δεν επαναλαμβάνεται. Το όνειρο του όμως ήταν να γίνει << κανονικός >> κατασκευαστής, και το πραγματοποίησε παρουσιάζοντας την Boss Hog μια τεράστια μοτοσυκλέτα με 100% Αμερικάνικα εξαρτήματα και φυσικά κινητήρα V-8 .
Ο Γουώρν διάλεξε το μικρό μπλόκ της Chevrolet, με τα 5.735 c.c. και ουσιαστικά έχτισε την μοτοσυκλέτα γύρω του. Η τιμή της φτάνει τις 30.000 δολλάρια αλλά πωλείται και σαν κιτ αντί 10.000 δολλαρίων. Ο αγοραστής βρίσκει τον κινητήρα (που είναι πάμφθηνος) και κάνει την συναρμολόγηση.
Η ισχύς του <<μικρού>> V-8 όπως φτιάχτηκε για την Boss Hog είναι 300 ίπποι! Βέβαια το βάρος της μοτοσυκλέτας φτάνει τα 450 κιλά αλλά και πάλι η αναλογία είναι μόλις 1,5 κιλά στον ίππο, (το Kawasaki ZZR 1100 έχει 1,6 κιλά στον ίππο!) και η τελική φτάνει τα 250 χ.α.ω., ενώ οι επιταχύνσεις ανήκουν στον κόσμο του Dragster. Όλα αυτά θα απαιτούν κάποιο ειδικό κιβώτιο ταχυτήτων, δεν νομίζετε; Ε λοιπόν έχετε λάθος! Η Boss Hog  δεν έχει κιβώτιο ταχυτήτων, ούτε καν αυτόματο, αλλά η ισχύς μεταφέρεται κατ΄ ευθείαν από τον στρόφαλο στον πίσω τροχό! (Το προσπέκτους, στο σημείο της μετάδοσης αναφέρει επί λέξει: Tαχύτητες: 1. Fast Forward!). Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός, είναι να αφήσει τον συμπλέκτη, που είναι όπως στα αυτοκίνητα, με πετάλ. Ο V-8 στις 1000 σ.α.λ. δίνει περισσότερους ίππους απ΄ ότι οι πιο πολλές Superbike στις 10.000 (ΠΆΝΩ ΑΠΌ 120). Η ροπή αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα. Το πλαίσιο αποτελείται από ένα <<κλουβί>> για τον κινητήρα, από σωλήνα χρωμαμολυβδαίνιου της 1,5 ίντσας. Τα μεγέθη είναι παντού μεγάλα και το μεταξόνιο φτάνει το εξωφρενικό νούμερο των 2.030 mm ενώ η σέλλα στα 760 mm κατεβάζει το κέντρο βάρους χαμηλά έτσι ώστε η ευστάθεια στα πολλά χιλιόμετρα είναι εξασφαλισμένη. Μασίφ ζάντα εμπρός, τρία δισκόφρενα, υπερ-ενισχυμένες αναρτήσεις και δύο ρεζερβουάρ Harley Fat Bob ενωμένα, ολοκληρώνουν την εικόνα. Ο τροχός εμπρός είναι των 16΄΄ και πίσω των 15΄΄, το λάστιχο δε είναι τόσο φαρδύ (12΄΄) που η μοτοσυκλέτα κάθεται όρθια χωρίς σταντ για αρκετή ώρα πριν αποφασίσει να πέσει!
Πως πηγαίνει άραγε το τέρας; H βόλτα μας στην Daytona μας άφησε με τρεις εντυπώσεις. Του μεγέθους, του ήχου και της επιτάχυνσης. Το βάρος είναι απίστευτο, και το μήκος τέτοιο που δεν ξέρεις σε ποιο ακριβώς σημείο εμπρός και πίσω σου τελειώνει η μοτοσυκλέτα. Μόλις πάρει μπροστά, ο V-8 δουλεύει γουργουρίζοντας, και ο ήχος από τις ίσιες εξατμίσεις θυμίζει dragster στη γραμμή της εκκίνησης. Με το άνοιγμα του γκαζιού, ο ήχος γίνεται βρυχηθμός τρομερός, που κάνει όλα τα κεφάλια γυρίζουν και τον Σερίφη να ετοιμάζει το μπλοκάκι του. Όσο για τις επιδόσεις, πάντα στην ευθεία είναι, τέτοιες που στέλνουν το μυαλό ταξίδι: 300 άλογα και μια μόνο ταχύτητα, δίνουν μια αίσθηση  ατελείωτης και συνεχούς επιτάχυνσης, που μεταβάλλεται σε τρόμο όταν πλησιάζεις σε στροφή και πρέπει να σταματήσεις ένα θυρίο μισού τόνου που φωνάζει, βρυχάται και τρέμει. Όσο για τις στροφές, αυτό σηκώνει συζήτηση, αφού το πίσω λάστιχο είναι τετράγωνο!
Η Boss Hog δεν είναι μοτοσυκλέτα για συντηριτικούς. Πιο σωστά, δεν είναι μοτοσυκλέτα για νορμάλ ανθρώπους. Μοιάζει με εκρηκτικό κοκτέιλ, ενός κινητήρα αυτοκινήτου σε ένα πλαίσιο μοτοσυκλέτας, κοκτέιλ φτιαγμένο κατά 90% για επίδειξη και κατά 10% για να πηγαίνει τρομερά γρήγορα στην ευθεία. Τεχνολογικά, είναι ένα πείραμα, παρουσιάζει ενδιαφέρον. Μοτοσυκλετιστικά, είναι απλώς τρέλλα!

Περιοδικό MOTOSPORT Αύγουστος 1991
Κείμενο - Φωτ.: Ρόμπερτ Λόφγκρεν
  
Στα χρόνια που πέρασαν, το «Ηog» έφυγε και αντικαταστάθηκε από το «Ηoss», καθώς το «Ηog» είναι σήμα κατατεθέν της Χάρλεϊ. Ο Monte Warne έγινε ένας επιτυχημένος κατασκευαστής μοτοσυκλετών. Στην γκάμα των μοντέλων της εταιρίας Boss Hoss Cycles, Inc συμπεριλαμβάνετε και ένα τρίκυκλο. Πρόσφατα ο Monte Warne μπόρεσε να πάρει για τις μοτοσυκλέτες του έγκριση τύπου από την Ευρωπαϊκή Ένωση και σύντομα οι Boss Hoss θα μπορούν να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τον τον επίσημο ιστότοπο της Boss Hoss Cycles, Inc
 http://www.bosshoss.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: