Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

Test 4Super-Chopper: AME HarleyST1340 & HondaSC900 - CPO HarleySHDF1340 - Senn HarleyS1340C

Συγκριτικό τεστ στα Chopper
Όνειρο καλοκαιρινής Αμερικάνικης νύχτας
MOTORRAD 1984

Γράφουμε το έτος '17 μετά από το Easy Rider. Το έργο με το εκπληκτικό δίδυμο Dennis Hopper - Peter Foda έχει γίνει προ πολλού μύθος. Στην Αμερική και παντού. Με το chopper του mister America που υποδύεται ο Peter Fonda  ζει και η επιθυμία για την αληθινή χωρίς σύνορα ελευθερία. Και το δίκυκλο αυτό έγινε με την πάροδο του χρόνου το σύμβολο κάθε τσοπερόβιου. Η αίσθηση διαδόθηκε γρήγορα. Πέρασε το μεγάλο κανάλι και έφτασε στην Ευρώπη φέρνοντας φυσικά μαζί της και την ιδέα για την κατά το δυνατό πιο προσοδοφόρα εμπορική της εκμετάλλευση. Σαν τα μανιτάρια άρχισαν να ξεπετιόνται σε διάφορα σημεία της Ευρώπης εταιρείες κατασκευής chopper όπως η AME, η Senn και η CPO. Με αντάλλαγμα γερμανικά μάρκα ή ελβετικά φράγκα σε μεγάλο αριθμό οι κατασκευαστές αυτοί προσφέρουν την ανεκτίμητη αίσθηση της ελευθερίας. Λέτε να ξέφτισε και αυτή τόσο ώστε να μπορεί κανείς να την αγοράσεις;




Ο ευρωπαϊκός κύκλος των τσοπερόβιων είναι πιο προσγειωμένος από τον αμερικάνικο. Αφήστε βέβαια το ότι τελικά τα μεγάλα κόλπα με την κοκαΐνη και τα εκατοδόλαρα γίνονται μόνο στο σινεμά. ΑΜΕ - Honda SC 600 της AME - Harley ST 80, της CPO - Harley SHDF και της Senn - Harley S 80 C. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η ΑΜΕ, η CPO και η Senn φτιάχνουν μοτοσυκλέτες χωρίς ιδιαίτερη προσωπικότητα. Ίσα-ίσα μια και τα αφεντικά των τριών εταιρειών δίνουν μεγάλη προσοχή ακριβώς στο σημείο της εμφάνισης αλλά και του διαχωρισμού των δικύκλων τους από τις <<κοινές>> μοτοσυκλέτες παραγωγής. Ο ένας από τους τρεις ίσως να υπερβάλλει κομμάτι δηλώνοντας : <<Κανένα όχημα που εγκαταλείπει το εργοστάσιό μας δεν μοιάζει με το άλλο>>. Με το ανάλογο δέος και κάποια ίσως πρόωρη ευφορία ψυχής ανεβαίνεις και χώνεσαι στη βαθιά βαλμένη ορθογώνια σέλα της ΑΜΕ - Honda. Γνωστός είναι βασικά μόνο ο εδώ και χρόνια χρησιμοποιούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας της Honda Bol d' Or. Όλα τα υπόλοιπα είναι ένα γράμμα σφραγισμένο με βουλοκέρι. Ο ήχος που βγαίνει από τις τέσσερις σε δύο εξάτμιση της ΑΜΕ αμέσως μετά το πάτημα της μίζας είναι κάπως περίεργος. Μην φανταστείτε όμως ότι τα καυσαέρια καταλήγουν στην ατμόσφαιρα μέσα από τις λοξά κομμένες άκρες των σιγαστήρων. Οδηγούνται μέσα από ένα καλά καμουφλαρισμένο μυστικό διάδρομο προς τα κάτω και βγαίνουν στον αέρα. Η ιστορία όλη γίνεται γιατί ο γερμανικός τεχνικός έλεγχος ( TUV ) απαγόρευσε τη λειτουργία των εντυπωσιακών γυαλιστερών εξατμίσεων περιορίζοντας έτσι το ρόλο τους σε καθαρά διακοσμητικό. Όλο πάντως το σύστημα εξάτμισης της  ΑΜΕ έχει μια πολύ σικ εμφάνιση αλλά και ο ήχος που βγαίνει από μέσα του είναι βαρύς και επιβλητικός. Σε αυτό συμβάλλει και το φίλτρο του αέρα του οποίου το κάλυμμα θυμίζει λίγο κόσκινο με τις άπειρες τρύπες του. Χωρίς θόρυβο κουμπώνει η πρώτη ταχύτητα στο πεντάρι κιβώτιο και το φανταστικό, ονειρεμένο ταξίδι αρχίζει. Το ότι οι διαδρομές των λεβιέδων στα πόδια που αναγκαστικά μπήκαν αρκετά μπροστά είναι μεγαλύτερες από αυτές στην Bol d' Or δεν έχει καμία ιδιαίτερη σημασία. Μια ματιά στο λιτό κόκπιτ εντυπωσιάζει και αν δεν σας πιάνει ναυτία ρίχτε άλλη μια ματιά στο ένα μέτρο μακρύ πιρούνι της ΑΜΕ σχήματος τραπεζίου καθώς ανεβοκατεβαίνει διανύοντας αποστάσεις πελώριες. Ίσως αισθανθείτε σαν να βρίσκεστε σε φουρτούνα. Με ακρίβεια ενός ελβετικού ρολογιού μετακινούνται οι μοχλοί και οι σύνδεσμοι του επιχρωμιωμένου αστραφτερού πιρουνιού μπροστά στα μάτια του έκθαμβου αναβάτη. Δεκαέξι ρουλεμάν φροντίζουν μαζί με δύο κοντά αμορτισέρ koni με τριπλό σημείο στήριξης για την ανεμπόδιστη λειτουργία της ανάρτησης. Χωρίς κανένα αισθητό πρόβλημα γλιστράει έτσι η  ΑΜΕ - Honda πάνω από κάθε σαμαράκι, λακκούβα και παντός είδους άλλη ανωμαλία στο οδόστρωμα παρ' όλη τη σχετικά μεγάλη γωνία κάστερ των 55 μοιρών. Το εντελώς κουφό είναι ότι το  Honda τα καταφέρνει θαυμάσια ακόμα και σε κλειστές στροφές μέσα στην πόλη χωρίς τα ανησυχητικά τρεμουλιάσματα και τις αστάθειες αλλά και χωρίς την ακτίνα στροφής που κακά στόματα ισχυρίζονται ότι πλησιάζει εκείνη ενός φορτηγού 38 τόνων. Και μια και μιλάμε για ακτίνα στροφής, είναι ακριβώς 6,45 μέτρα. Μια σπορ μοτοσυκλέτα όπως για παράδειγμα η BMW K 100 RS χρειάζεται και αυτή ολόκληρα 5,20 μέτρα.
 Η πραγματικότητα είναι σκληρή, σχεδόν τόσο σκληρή όσο και τα χτυπήματα ενός chopper με άκαμπτο πλαίσιο στην σπονδυλική στήλη του οδηγού. Οι λάτρεις των μηχανών με τα μακριά πιρούνια προέρχονται από όλα τα κοινωνικά στρώματα. Από τον γιατρό μέχρι τον εργάτη. Αυτό που τους ενώνει είναι η αγάπη για σκέτη, αναλλοίωτη οδηγική απόλαυση της μοτοσυκλέτας. Σκέτη σημαίνει στην περίπτωση αυτή τεχνολογία στο στιλ των τεσσάρων μοτοσυκλετών του συγκριτικού τεστ. Της
Στο ύψος σέλας chopper σαν και αυτά του τεστ είναι έτσι και αλλιώς αχτύπητα. Της Honda το ύψος στη θέση του οδηγού είναι μόνο 730 χιλιοστά.
Μερικοί τσοπερόβιοι επισημαίνοντας  τη σημασία του θέματος <<ύψος σέλας >> δηλώνουν με τον εξής γλαφυρό τρόπο :  << To τέλειο είναι να έχεις το συναίσθημα ότι οδηγώντας τη μηχανή ο κ-ος σου τρίβει την άσφαλτο >>. Συμπέρασμα : Όσο χαμηλότερα τόσο καλύτερα. Από φυσικής και τεχνολογικής σκοπιάς γεωμετρίας του πλαισίου η επιδίωξη ενός φοβερά χαμηλού κέντρου βάρους σε συνδυασμό με έναν μικρό αλλά φαρδύ κατά το δυνατό πίσω τροχό στέκεται εμπόδιο στο αναγκαίο ύψος από το έδαφος και συνεπώς μικραίνει δραστικά και το όριο πλαγιάσματος της μοτοσυκλέτας. Με το σκεφτικό αυτό λαμβάνοντας υπόψη τις δύο διαμετρικά αντίθετες απαιτήσεις η AME-Honda μπορεί να χαρακτηριστεί σαν ένας πετυχημένος συμβιβασμός.
Η ΑΜΕ με την ονομασία μοντέλου SC 600 δεν υστερεί καθόλου και σε θέματα τελικής. Το  υπεράνω κάθε υποψίας φωτοκύτταρο που χρησιμοποιήθηκε για την μέτρηση της έδωσε στη Honda την τελική των 183 χλμ/ω. Και αυτό με μία ευθύγραμμη πορεία που αντέχει και στην πιο σκληρή κριτική. Αλλά και στον τομέα των φρένων οι μηχανικοί από το SchauenburgHoof έκαναν πολύ προσεγμένη δουλειά. Μπροστά το βαρύ έργο της επιβράδυνσης αναλαμβάνει ο διπλός δίσκος της Bol dOr ενώ στον πίσω τροχό που είναι εφοδιασμένος με ένα αρκετά φαρδύ λάστιχο των διαστάσεων 5.00 Η 16 ζεί και δουλεύει ένας άλλος παλιός καλός γνωστός. Το ταμπούρο της CB 750 K 6. Και επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια αναφέρουμε συμπερασματικά ότι πρόκειται για μια καλοστημένη και προσεγμένη στην ποιότητα της μοτοσυκλέτα για την κατηγορία εκείνων των τσοπερόβιων που δίνουν μεγάλη σημασία στην ισχύ αλλά και σε ένα εξισορροπημένο με όχι ιδιαίτερα τονισμένα τα τσοπερί χαρακτηριστικά  του πλαίσιο. Η τιμή της στην Γερμανία είναι 21976 μάρκα δηλαδή 945.000 δραχμές ενώ όποιος έχει ήδη έναν κατάλληλο κινητήρα της Honda πρέπει να πληρώσει για τα υπόλοιπα και φυσικά μόνο για το στάνταρντ  εξοπλισμό το ευτελές ποσό των 630.000 δραχμών. Όσοι φτωχοί δεν μπορούν ούτε αυτά τα λίγα να πληρώσουν γίνεται να παραγγείλουν στην ΑΜΕ ένα κατασκευαστικό σετ πλαισίου που στοιχίζει γύρω στις 180.000 δρχ. και να συναρμολογήσουν μόνοι τους το τσόπερ των ονείρων τους.
Το τσόπερ δεν είναι απλά ένα δίκυκλο είναι φιλοσοφία ζωής και αυτοκίνησης έχει τους φανατικούς υποστηρικτές της αλλά και τους άσπονδους εχθρούς της. Οι περισσότεροι πάντως τσοπερόβιοι είναι δηλωμένοι οπαδοί του κινητήρα της Harley των 1340 κυβικών. Με σύνθημα το όσο παλιότερος τόσο καλύτερος οι περισσότεροι από αυτούς αγνοούν τελείως την τελευταία δημιουργία του Harley με το πραγματικά εντυπωσιακό όνομα V2 Evolution-Engine. Ένα από τα πιο κολακευτικά σχόλια από τους παραπάνω κύκλους για το καινούργιο μοτέρ από το Milwanhee διατυπώνεται κάπως έτσι : << Ωχ αδελφέ, δεν  μας παρατάς με την μοντέρνα πατσαβούρα σου;>>. O Klaus Reitring υπεύθυνος για την παραγωγή chopper AME δεν έχει και αυτός ιδιαίτερα θετική γνώμη για την Evolution made by Harley . Το όνειρό του το έφτιαξε ιδιοχείρως. Μια AME-Harley ST 80. Εκτός από τον κινητήρα που κατάγεται από μια Low Rider όλα τα άλλα είναι χειροποίητα όπως πολύ περήφανος μας διαβεβαιώνει. Τα γράμματα ST σημαίνουν στην περίπτωση αυτή Soft-tail.
Αλλά με την καινούργια Soft-tail δημιουργία της Harley που δεν είναι παρά μια κάπως αλλαγμένη και προσαρμοσμένη στις ανάγκες ανάρτηση Cantilever δεν έχει τίποτα κοινό το chopper της AME. Για να ακριβολογούμε το σύστημα της ΑΜΕ είναι μια πολύ πετυχημένη σύνθεση ακάμπτου και νορμάλ ταλαντευτικού πλαισίου. Στη θέση των δύο λοξά τοποθετημένων αμορτισέρ υπάρχουν δύο φοβερά κοντά όρθια στο πλαίσιο στηριγμένα αμορτισέρ με διαδρομή 60 χιλιοστά που αναλαμβάνουν τις αποσβεστικές δραστηριότητες. Ακριβώς στο στιλ των μοτοσυκλετών της δεκαετίας του πενήντα.
Ο άξονας του πίσω τροχού διαστάσεων 6.10 Η 16 στηρίζεται και οδηγείται πρόσθετα από ένα φυσικά επιχρωμιωμένο ψαλίδι ενώ οπτικά δένει πολύ σωστά μέσα στις γραμμές του πλαισίου. Στο λαιμό που εδράζεται σε ρουλεμάν κωνικών κυλίνδρων είναι τοποθετημένο ένα τηλεσκοπικό πιρούνι με γέφυρες της ΑΜΕ και επίσης επιχρωμιωμένα γυαλιστερά καλάμια. Τα καλάμια βύθισης καθώς και ο διπλός δίσκος με τις δαγκάνες είναι παρμένα από τη Bol dOr παραγωγής. Για όλα τα υπόλοιπα ο Klaus άφησε τη φαντασία και τις τεχνολογικές του γνώσεις ελεύθερες και δημιούργησε. Ακόμα και αυτό τον κινητήρα δεν τον λυπήθηκε. Με αδιάκοπη και οπωσδήποτε κοπιαστική εργασία τοV δικύλινδρο μοτέρ λύθηκε προς το σκοπό να γυαλιστούν η κυλινδροκεφαλή, τα σωληνάκια του λαδιού και η κάσα του κινητήρα. Έτσι και το παραμικρό κομμάτι του κινητήρα είναι ή επιχρωμιωμένο ή βαμμένο σε απλό ματ μαύρο χρώμα. Μερικά μέρη είναι πρόσθετα διακοσμημένα με σχέδια από ασήμι ενώ και το τελευταίο παξιμάδι είναι σε τέτοιο βαθμό γυαλισμένο και επιχρωμιωμένο ώστε να σε τυφλώνει από χιλιόμετρα.
Στη θέση του στάνταρντ καρμπυρατέρ Keihin το μοτέρ της Harley τροφοδοτείται από ένα αγγλικό SU καρμπυρατέρ διαμέτρου 40 χιλιοστών. Για τα καυσαέρια φροντίζει ένα πολύ αισθητικά και με όμορφες καμπύλες σχεδιασμένο σύστημα εξατμίσεων. Το ότι στο φινάλε η ισχύς του κινητήρα πέφτει από τα 57 PS στις 5200 σαλ. στα  44 PS στις 4200 σαλ. δεν φαίνεται να ενοχλεί τον ιδιοκτήτη της Νίκο ( η μετάφραση του Klaus). <<Εκείνο που με ενδιαφέρει είναι η ροπή και ο ήχος>> δηλώνει κατηγορηματικά. Δίκιο έχει. Και το πολύτιμο δίκυκλο στη φανταστική τιμή των 28.000 μάρκων (1.204.000δρχ.) οδηγείται έτσι όπως εξωτερικά φαντάζει. Όμορφα. Η ευθύγραμμη πορεία της είναι ουδέτερη και σταθερή σαν αυτή ενός dragster και ακόμα και σε διαμήκη αυλάκια μπορεί να την κουμαντάρετε παρ’ όλο το φαρδύ πίσω λάστιχο της Continental. Μόνο στο μπάσιμο σε κλειστές στροφές παρουσιάζει ορισμένες αστάθειες ιδίως σε χαμηλές ταχύτητες αλλά με αυξανόμενο πλάγιασμα η κατάσταση βελτιώνεται. Συμπέρασμα. Μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα με ιδιαίτερότητα στο χαρακτήρα της, απίθανη ποιότητα κατασκευής και εντυπωσιακή εμφάνιση. Για κάπως εκκεντρικούς και αρκετά λεφτάδες μηχανόβιους που θέλουν πάση θυσία να διαφέρουν έχοντας την αποκλειστικότητα της μηχανής που καβαλάνε. Η ΑΜΕ φτιάχνει ένα παρόμοιο μηχανάκι για 650.000 δρχ. περίπου χωρίς μοτέρ, ενώ για να το φτιάξετε μόνοι σας χρειάζεστε περίπου 200.000 για να αγοράσετε το σετ πλαισίου.
Η Cycle Products που έχει την έδρα της σε μια κωμόπολη κοντά στο Tubingen έχει εδώ και μερικά χρόνια συγκεντρώσει τη δραστηριότητά της στον εξευγενισμό των Chopper. Πριν αρκετό χρόνο το μικρό εργοστάσιο που απασχολεί δέκα περίπου άτομα κατάφερε να στήσει ένα δικό του πλαίσιο βασισμένο στον παλιό κλασικό άκαμπτο σκελετό της Harley. Το όνομα αυτής CPO SHDF  με τον 1340άρη κινητήρα και κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων.
Εντελώς αντίθετα από ότι η ΑΜΕ, οι δημιουργοί της CPO περιορίστηκαν στην κατασκευή του πλαισίου και τον εξωτερικό πάντα πολύχρωμο και πρωτότυπο καλλωπισμό της μηχανής τους χρησιμοποιώντας κατά κύριο λόγο εξαρτήματα παραγωγής από τη μεγάλη παλέτα των μοντέλων Harley. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η CPO δεν είναι σε θέση να ικανοποιήσει κάθε άλλη περίεργη ή ειδική επιθυμία των πελατών της. Η SHDF είναι σε κάθε περίπτωση μια ασυνήθιστη μοτοσυκλέτα με εκπληκτικά ψηλή στάθμη άνεσης, παρ' όλο το άκαμπτο πλαίσιό της. Την CPO δεν γίνεται ακόμα και με όλα τα γκάζια, παρ' ότι σε σαμαράκια ολόκληρη η μηχανή άρχιζε να ταλαντεύεται με φορά από πίσω προς τα εμπρός σαν τη βαρκούλα του ψαρά στο ανοιχτό πέλαγος. Το φαρδύ πίσω λάστιχο μόνο και εγκαταλειμμένο δεν μπορεί φυσικά να καταπιεί όλες τις εδαφικές ανωμαλίες. Έτσι τα χτυπήματα μεταφέρονται στο πιρούνι. Όλως παραδόξως οι ταλαντώσεις εξαφανίζονται μετά από τέσσερις ως πέντε κινήσεις. Και κάτι ακόμα, παρ' όλο που και αυτό θα σας φανεί  παράδοξο. Στην ευθύγραμμη πορεία το άκαμπτο πίσω μέρος του πλαισίου δε έχει αρνητικές επιδράσεις.
Την πολιτική της εταιρίας μας εξηγεί ο κύριος Sommer υπεύθυνος για τις δημόσιες σχέσεις. <<Θέλουμε να δώσουμε στους πελάτες μας ένα μεγάλο κομμάτι ανεξαρτησίας. Οι κινητήρες, τα πιρούνια και τα άλλα εξαρτήματα που χρησιμοποιούμε παρέχουν τη δυνατότητα εύρεσης οποιουδήποτε ανταλλακτικού σε κάθε γωνιά της Ευρώπης.>> Η CPO μοιάζει πιο πολύ από τα τέσσερα τσόπερ του συγκριτικού τεστ στα Custom-Chopper της Harley. Με άλλα λόγια αυτό σημαίνει καβαλήστε, πατήστε το κουμπί της μίζας και ξεκινήστε. Όποιος είχε την ευτυχία να καθίσει στη σέλα μιας Wide ή μιας Low Clide θα αισθανθεί αμέσως σαν στο σπίτι του. Η γεωμετρία της μπροστινής ανάρτησης, τα φρένα, τα όργανα αλλά ακόμα και οι διακόπτες με τα παχιά, λεία σκριπς της Harley εμπνέουν από τα πρώτα κιόλας μέτρα εμπιστοσύνη. Μόνο όταν κάποτε, και για τα ελληνικά δεδομένα αναπόφευκτα, ο δρόμος αρχίσει να χάνει το όχημα και την ομαλότητά του, ο οδηγός θα κουνηθεί από την θέση του και θα φέρει αναγκαστικά στο νου του την ξεχασμένη ίσως ακαμψία του σκελετού της μοτοσυκλέτας πάνω στην οποία κάθεται. Βασανιστήρι πάντως η
Συμπερασματικά η  CPO SHDF είναι ένα εργαλείο χωρίς συμβιβασμούς για τους συνεπείς και με κάποια δόση νοσταλγίας τσοπερόβιους. Για τα 26.000 μάρκα που στοιχίζει (1.118.000 δρχ.) δεν προσφέρει την πολυτέλεια μιας ΑΜΕ Harley. Σαν αντιστάθμισμα όμως υπάρχει το φτηνό σχετικά σετ κατασκευής του πλαισίου για 3.300 μάρκα (142.000 δρχ.).
Η παρέλαση των Choppers του σετ κλείνει με ένα ελβετικό κατασκεύασμα από το καντόνι Aargau όπου ζουν και δουλεύουν οι αδερφοί Senn. Όπου και να σκάσει μύτη ένα  Senn Chopper προκαλεί μαζί με τον οδηγό του επιφωνήματα έκπληξης και θαυμασμού. Με τα 1945 χιλιοστά του μεταξονίου του, το χτυπητό κίτρινο χρώμα με τα ψυχεδελικά σχηματάκια και το φοβερά μακρύ και σχεδόν επίπεδο τραπέζιο πιρούνι ακολουθεί πιστά τη γραμμή που χάραξε κινηματογραφικά το μεγάλο του πρότυπο. Το θρυλικό Choppers του Peter Fonda.
Εδώ και δύο χρόνια οι Ελβετοί κατασκευάζουν μόνο δύο τύπους. Και οι δύο φορούν το δοκιμασμένο κινητήρα των 1340 κυβικών της Harley με ένα φαρδύ οδοντωτό ιμάντα για την πρωτεύουσα μετάδοση στο τεσσάρι κιβώτιο. Ακόμα και αυτό είναι εκτεθειμένο στα μάτια των περίεργων ακριβώς όπως είναι. Γυμνό. Μόνο κάποια λεπτεπίλεπτη δικτυωτή λαμαρίνα προστατεύει το αριστερό πόδι του οδηγού από σοβαρές ίσως βλάβες. Ασυμβίβαστα χαμηλό είναι όμως και το ύψος της σέλας στο μοντέλο S80 c. Μόλις 620 χιλιοστά. Μάταια προσπαθεί ο αρχάριος αναβάτης καθισμένος στην κλιμακωτή σέλα της Senn να βρει κάποιο κουμπάκι που θα φέρει στη ζωή το γυαλιστερό V-δικύλινδρο κινητήρα. Αντί αυτού υπάρχει μια σωστή μαύρη μανιβέλα αριστερά κάτω από το δωδεκάπλευρο ρεζερβουάρ. Με βαρύ βαρκάρικο ήχο και μια σχετική απροθυμία μπαίνει σε κίνηση το μοτέρ με την πρώτη δυνατή πίεση του μοχλού ενώ τα πόδια τεντώνονται ψάχνοντας να βρουν κάπου εκεί μπροστά τους μαρσπιέδες και το λεβιέ των ταχυτήτων. Μετά από αυτή τη διαδικασία μπορείτε με ήσυχη τη συνείδησή σας να ξεχάσετε τα πάντα όσα ξέρατε πάνω στο θέμα οδήγηση μοτοσυκλέτας. Μόνο τα ρεφλέξ χρειαζόσαστε. Αυτά ας μην τα ξεχάσετε. Όπως ένα πούλμαν μεσαίων ως μεγάλων διαστάσεων η Senn μπαίνει σε κίνηση και ισοπεδώνει ό,τι βρει μπροστά της. Οι διαβάτες στρίβουν απότομα το λαιμό τους, στέκονται κατακεραυνωμένοι για μερικά δευτερόλεπτα στις θέσεις τους και μετά συνεχίζουν το δρόμο τους κουνώντας το κεφάλι τους. Science Fiction πάνω σε δύο ρόδες. Το Senn-Chopper είναι για τους πραγματικούς άνδρες (όχι δεν κάνουμε διαφήμιση για after shave). Αυτό το τέρας δεν είναι φτιαγμένο για ευαίσθητα όντα ή ονειροπόλους. Χρειάζεται φοβερή αυτοσυγκέντρωση και προσοχή μέχρι ο οδηγός να συνηθίσει τα πολλά ομολογουμένως χούγια της μηχανής του. Το κοντό σχετικά τιμόνι στραπατσάρει στην αρχή τους μυς των χεριών. Σε άμεση σύγκριση όμως με τις άλλες τρεις μοτοσυκλέτες του τεστ η Senn δεν αντέχει αφήνοντας πικρά συναισθήματα σε αυτόν που θα την επιχειρούσε. Το σχεδόν τετραγωνικής διατομής πίσω λάστιχο που προέρχεται από αυτοκίνητο (διαστάσεις 175 HR 15)προκαλεί αστάθειες στην οδική συμπεριφορά από την στιγμή που στον ορίζοντα εμφανιστεί κάποια στροφή. Το τετράγωνο αιχμηρό του σχήμα δεν καθιστά αδύνατο κάθε ήρεμο ελεγχόμενο και ομοιογενές πλάγιασμα, αλλά φροντίζει ώστε κάθε ταχύτητα πέρα από τα 120 χλμ/ω να καταντά τρομακτικά επικίνδυνη υπόθεση. Ακόμα και οι λίγοι ένθερμοι υποστηρικτές της Senn θα έχουν αρκετές δυσκολίες, θα χρειαστούν αρκετό καιρό και τελικά μόνο σε θαύμα μπορούν να ελπίζουν προκειμένου να συνηθίσουν την πιο αλλοπρόσαλλη οδική συμπεριφορά του κόσμου.
Τελειώνοντας και εδώ το συμπέρασμα. Η δημιουργία της Senn είναι αναμφίβολα ένα ακατέργαστο διαμάντι στον έβδομο ουρανό των Choppers. Και κατά γενική και σίγουρα άσχημη συνήθεια τα πολλά καράτια δεν είναι μόνο σπάνια αλλά έχουν και κουφές τιμές, 39.861 μάρκα ή αν θέλετε 1.677.000 δραχμές.
Ένα αστείο πουρμπουάρ για έναν άνθρωπο όπως ο Gunter Sachs, ο Dennis Hopper ή ο Peter Fonda.

Δημοσιεύθηκε από το Γερμανικό περιοδικό MOTORRAD τον Αύγουστο του 1984 στο τεύχος 17
Αναδημοσιεύθηκε από το περιοδικό Ελληνικό MOTORRAD τον Ιούνιο του 1985 στο τεύχος 22


Δεν υπάρχουν σχόλια: